Kilka ostatnich lat to niesamowity rozkwit internetu i związanych z nim technologii. Nie jest więc niczym zaskakującym, że pośród największych firm na świecie pojawili się internetowi i technologiczni giganci, którzy z roku na rok stają się coraz większymi bardziej dominującymi graczami w swoich specjalnościach.
Dobry przykładem potwierdzającym te słowa są Google i Facebook w zakresie reklam internetowych, co pokazuje poniższa infografika. Kontrolując ponad 50% rynku sprawiają, że niemal $0.6 z każdego dolara wydanego na reklamę w internecie trafia właśnie do tej dwójki!
Na kolejnych miejscach znajdują się Microsoft, Yahoo, Twitter, Verizon, Amazon, Linkedin, IAC, Yelp i Snapchat.
W czołówce firm umożliwiających reklamę w internecie próżno szukać tradycyjnych koncernów medialnych, które mają udział w tak niewielkiej części rynku, że zabrakło dla nich miejsca na wykresie ;).
Nic zatem dziwnego, że największe firmy technologiczne przegoniły m.in. naftowych gigantów takich jak Exxon w rankingu na największe firmy według kapitalizacji rynkowej.